Overslaan naar inhoud
  • Er zijn geen suggesties want het zoekveld is leeg.

Uren- en materialen add-on

Met de Woub uren-en materialen add-on registreer je eenvoudig uren en materialen op de projecten en behoud je inzicht in alle kosten.

Teamleden loggen de gewerkte uren- en materialen direct op de projecten. Beheerders hebben het financiële overzicht hiervan in één keer inzichtelijk.

Hoe werkt de add-on uren - materialen?

  • Ga via het navigatiemenu 'Hallo .. > Integraties & Apps'

  • Klik op de add-on 'Uren- en materialen.

  • Kies voor 'Gratis uitproberen'. Ga vervolgens akkoord met de melding over de 14-daagse proefperiode.

  • De 14-dagen gratis proefperiode wordt automatisch gestart.

  • Na 14 dagen wordt het abonnement automatisch verlengt.

  • Wil je de proefperiode stopzetten? Klik dan op 'Integratie stopzetten'.

Instellingen voor urenregistratie

De bedrijfsinstellingen:

  • Klik rechtsboven op je naam en selecteer 'Bedrijfsinstellingen'.

  • Kies aan de rechterkant voor 'Uren project'.

Configureer hier de instellingen:

  • Werkuren per week: Stel het standaard aantal werkuren per week in.

  • Registratie met start- en eindtijd: Schakel deze optie in als je wilt dat medewerkers hun werktijden specificeren met begin- en eindtijden. Let op: pauzes worden hierbij niet automatisch in mindering gebracht.

  • Urenherinnering: Stel automatische herinneringen in zodat medewerkers hun uren tijdig registreren.

  • Urensoorten beheren: Voeg verschillende urensoorten toe, zoals 'Overuren' of 'Reistijd', en koppel hier tarieven aan per uur of kilometer.

 

Instellen van algemene uren

Dit is voor niet-projectgebonden uren registreren, zoals vakantie of ziekte:

  1. Ga naar 'Bedrijfsinstellingen' > 'Uren algemeen'.

  2. Voeg nieuwe urensoorten toe of bewerk bestaande.

  3. Medewerkers kunnen deze uren registreren via de mobiele app onder 'Algemene uren registreren'.

 

Materiaalbeheer Instellen

  1. Ga naar 'Bedrijfsinstellingen' > 'Materiaal'.

  2. Voeg materialen toe:

    • Klik op '+ Regel toevoegen'.

    • Vul in: NaamEenheid (bijv. per stuk, per rol), Prijs per eenheid.

    • Koppel het materiaal aan een groep voor overzichtelijkheid.

  3. Groepen beheren:

    • Klik op 'Groep toevoegen' om materialen te categoriseren, wat het zoeken voor medewerkers vereenvoudigt.

  4. Je kunt er ook voor kiezen op een materialen import te doen, via de pagina 'Importeren materialen'

 

Management overzicht

In het 'Management' gedeelte van een project kun je:

  • Begrote uren invoeren om deze te vergelijken met de gerealiseerde uren.

  • Geregistreerde materialen inzien.

  • Inkoop en onderaanneming als kostenposten toevoegen en inzien.

Hierbij genereer je een financieel overzicht inclusief omzet, kosten en resultaat.

Registraties beheren via de webversie

  1. Ga naar 'Uren' of het 'Management' gedeelte van een project.

  2. Klik op 'Registratie toevoegen/ wijzigen' om het overzicht te openen. In het management hoofdstuk klik je hiervoor op 'Registraties'.

    Hier kun je:

    • Registraties toevoegen, wijzigen of verwijderen.

    • Filters toepassen op teamleden, projecten of urensoorten.

    • Exports maken van de weergave.

Exporteren van uren en materialen

Je kunt registraties exporteren naar Excel of PDF:

  • Ga naar het 'Management' gedeelte van een project.

  • Klik op de drie puntjes rechtsboven.

  • Kies voor:

    • 'Uren weekstaat PDF': Export van uren per week.

    • 'Uren en materialen PDF': Inclusief notities en prijzen.

    • 'Inkoop en onderaanneming PDF': Overzicht van inkoopkosten.

    • 'Financieel overzicht PDF': Totaaloverzicht van het project.

Je kunt specifieke periodes selecteren en kiezen welke gegevens je wilt meenemen in de export.