Uren- en materialen add-on
Met de Woub uren-en materialen add-on registreer je eenvoudig uren en materialen op de projecten en behoud je inzicht in alle kosten.
Teamleden loggen de gewerkte uren- en materialen direct op de projecten. Beheerders hebben het financiële overzicht hiervan in één keer inzichtelijk.
Hoe werkt de add-on uren - materialen?
-
Ga via het navigatiemenu 'Hallo .. > Integraties & Apps'
-
Klik op de add-on 'Uren- en materialen.
-
Kies voor 'Gratis uitproberen'. Ga vervolgens akkoord met de melding over de 14-daagse proefperiode.
-
De 14-dagen gratis proefperiode wordt automatisch gestart.
-
Na 14 dagen wordt het abonnement automatisch verlengt.
-
Wil je de proefperiode stopzetten? Klik dan op 'Integratie stopzetten'.
Instellingen voor urenregistratie
De bedrijfsinstellingen:
-
Klik rechtsboven op je naam en selecteer 'Bedrijfsinstellingen'.
-
Kies aan de rechterkant voor 'Uren project'.
Configureer hier de instellingen:
-
Werkuren per week: Stel het standaard aantal werkuren per week in.
-
Registratie met start- en eindtijd: Schakel deze optie in als je wilt dat medewerkers hun werktijden specificeren met begin- en eindtijden. Let op: pauzes worden hierbij niet automatisch in mindering gebracht.
-
Urenherinnering: Stel automatische herinneringen in zodat medewerkers hun uren tijdig registreren.
-
Urensoorten beheren: Voeg verschillende urensoorten toe, zoals 'Overuren' of 'Reistijd', en koppel hier tarieven aan per uur of kilometer.
Instellen van algemene uren
Dit is voor niet-projectgebonden uren registreren, zoals vakantie of ziekte:
-
Ga naar 'Bedrijfsinstellingen' > 'Uren algemeen'.
-
Voeg nieuwe urensoorten toe of bewerk bestaande.
-
Medewerkers kunnen deze uren registreren via de mobiele app onder 'Algemene uren registreren'.
Materiaalbeheer Instellen
-
Ga naar 'Bedrijfsinstellingen' > 'Materiaal'.
-
Voeg materialen toe:
-
Klik op '+ Regel toevoegen'.
-
Vul in: Naam, Eenheid (bijv. per stuk, per rol), Prijs per eenheid.
-
Koppel het materiaal aan een groep voor overzichtelijkheid.
-
-
Groepen beheren:
-
Klik op 'Groep toevoegen' om materialen te categoriseren, wat het zoeken voor medewerkers vereenvoudigt.
-
-
Je kunt er ook voor kiezen op een materialen import te doen, via de pagina 'Importeren materialen'
Management overzicht
In het 'Management' gedeelte van een project kun je:
-
Begrote uren invoeren om deze te vergelijken met de gerealiseerde uren.
-
Geregistreerde materialen inzien.
-
Inkoop en onderaanneming als kostenposten toevoegen en inzien.
Hierbij genereer je een financieel overzicht inclusief omzet, kosten en resultaat.
Registraties beheren via de webversie
-
Ga naar 'Uren' of het 'Management' gedeelte van een project.
-
Klik op 'Registratie toevoegen/ wijzigen' om het overzicht te openen. In het management hoofdstuk klik je hiervoor op 'Registraties'.
Hier kun je:
-
Registraties toevoegen, wijzigen of verwijderen.
-
Filters toepassen op teamleden, projecten of urensoorten.
-
Exports maken van de weergave.
-
Exporteren van uren en materialen
Je kunt registraties exporteren naar Excel of PDF:
-
Ga naar het 'Management' gedeelte van een project.
-
Klik op de drie puntjes rechtsboven.
-
Kies voor:
-
'Uren weekstaat PDF': Export van uren per week.
-
'Uren en materialen PDF': Inclusief notities en prijzen.
-
'Inkoop en onderaanneming PDF': Overzicht van inkoopkosten.
-
'Financieel overzicht PDF': Totaaloverzicht van het project.
-
Je kunt specifieke periodes selecteren en kiezen welke gegevens je wilt meenemen in de export.





